很多即將入行 / 學生 / 外行人總問: 夜更是怎麼樣的一回事? 有鬼嗎? 很恐怖嗎? 好得閒嗎? 好開心嗎?
讓我分享一下
我醫院夜更大概只有二到三個人, 好命的連學生有4個
基本上每個普通病房都只有二個而已 (無論病房有多大都一樣哦!)
但別的醫院有3個, 2個半都有.
好啦
二個人對著三十多個沉睡的病人
大概應該可以睡到天光, 最多比病人早起一兩個小時就好了哦
(喔有人真的可以喔!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)
其實夜更有好多事要幹
很多ROUTINE, 例如半夜三更我們會換片 -__________________________-
結果阿婆阿伯們都吵醒了在「哇哇」叫......................
還要換靜脈輸液..打針..(對喔半夜三更摸黑打針! 病人都睡死了!!!...)要看看P更有沒有做漏的. 量血壓..
好多時病人都會半夜才喊痛啊, 病啊.....
要叫醫生來看看..可是醫生人手好少阿... 病人不停埋怨我們就要安慰他們啊.
以上只是基本的情況
不幸的話, 香港醫院都總提供很好的服務.
會做緊急的電腦掃瞄, X-RAY, 手術, 護士又要準備一大堆功夫, 走來走去過床等等
做完手術半夜回來又要看得緊一些..
至於更不幸的當然是「搓人」
只有2個護士2個醫生 當然是很忙啊!!!~~~~~~~~
什麼都要擱在一邊!!
不過當然救完之後, 工夫還是得自己完成 -________________________________-
我想大家最有興趣的是: 1. 有鬼嗎?
抱歉!!! 我看不到啊!!!~
就只有見過有一張緊急病床, 常常都死人的
明明無病人在睡, 它的鈴在半夜竟然會響啊. 還不止響一次.
倒是有同事見過.
就聽到鬼叫啊,, 鬼哭啊
2. 很恐怖嗎?
其實半夜三更關燈了.
病人總會做些出奇不意的動作
他們晚上神志會混亂. 拔管子, 爬床, 大叫, 說髒話. 說醫護要謀命...
有的說自己以前的經歷, 說自己以前是做妓女 - ___- 有什麼招式之類....
其實就只是責任上覺得好恐怖!!!!!!!!!!!!! 有什麼事我們要負責呀!!!!!!!!
如果很平靜的話, 只有自己一個人, 也是靜得太恐怖
3. 好得閒嗎?
就看看那天你幸運不
如果有RUNNER而RUNNER又肯幫忙
其實真的比較好.
可以有機會一起坐著聊聊天吃宵夜!!
4. 好開心嗎?
就看和誰一起工作
看病人煩不煩吧.
2013年1月27日星期日
2013年1月11日星期五
Hypercalcemia - pamidronate
hypercalcemia 是血液中鈣含量太高了.
Calcium用途很廣, 其中一個是影響肌肉收縮放鬆
Hypercalceamia S/S:
Stones - renal/biliary
Bones - pain
Groans - abd pain, Nausea, Vomiting
Thrones (sit on thrones - polyuria)
psychiatric overtones
->peptic ulcer
->coma/cardiac arrest
所以血鈣高是medical emergency
from wiki
Treatment
Pamidronate IV
- Biphosphonates
- slow the release of calcium from bones
3-4 星期才可給一次, 慢慢INFUSE
因為其實要大約7天才有EFFECT
注意
- 教育病人要多飲水.
(*有腎/心問題要注意喔, 醫師應該會改變一下DOSAGE)
- 如有發現低鈣狀況要立刻報告 eg. muscle spasms/numbness/tingling/arrhythmia
Calcium用途很廣, 其中一個是影響肌肉收縮放鬆
Hypercalceamia S/S:
Stones - renal/biliary
Bones - pain
Groans - abd pain, Nausea, Vomiting
Thrones (sit on thrones - polyuria)
psychiatric overtones
->peptic ulcer
->coma/cardiac arrest
所以血鈣高是medical emergency
from wiki
Treatment
Pamidronate IV
- Biphosphonates
- slow the release of calcium from bones
3-4 星期才可給一次, 慢慢INFUSE
因為其實要大約7天才有EFFECT
注意
- 教育病人要多飲水.
(*有腎/心問題要注意喔, 醫師應該會改變一下DOSAGE)
- 如有發現低鈣狀況要立刻報告 eg. muscle spasms/numbness/tingling/arrhythmia
2013年1月7日星期一
護士INTERVIEW問題 (三)
不好意思! 遲到了!!!!
繼續上集
是更難的題目呢!
Situational:
繼續上集
是更難的題目呢!
Situational:
- 如果有個太太投訴你照顧得個BB 唔好, 你會點做??
- In paedi,有個曾抽筋既小朋友入黎,你會點allocate佢同佢抽筋你會點做?
- 如果你掉左去一個好忙既ward, 你果個mentor又唔得閒教你,無人得閒理你,有野你唔識你會點?
- A&E: 如果有人等得太久向你投訴, 你會點處理?
- Pt 神智唔清醒,整走左自己條chest drain,你會點做??用咩野cover個洞?
- 對遺失USB 的建議
- 如果有個HCA 通知你, 有個阿婆會廁所跌倒, 你會點做?咁你以後會否因為怕阿婆跌倒, 無論什麼情況都不讓她落床?你對restrain 的睇法
- AIRS
- 請講出最近發生了甚麼醫療事故? 就上述事故, 你認為點樣可以預防?
- 最近有幾單錯藥事件, 邊單你最有深刻印象? 點防止派錯藥事件發生(中文)
- 這些新聞對護士和市民有乜野影響?
2012年12月27日星期四
護士INTERVIEW問題 (二)
聖誕快樂喔!!!!
醫管局HA RN註冊護士應徵問題
第二part來了!!!
Knowledge:
大家有什麼不明白的話歡迎在此討論!!!!!
或者將文章傳出去吧
醫管局HA RN註冊護士應徵問題
第二part來了!!!
Knowledge:
- How do you give report to next shift (交更)?
- 可唔可以講吓wound dressing 嘅principle?
- 依家patient 要做OT, 你有咩要準備?
- Post-op care of tracheostomy --> how to care the patient a week after surgery --> patient education how to take care the newborn of drug addict mother
- 如果pt條R/D 有500ml blood,像會點處理
- GU和DU的分別
- 如何分GIB和OESOPHAGE BLEEDING
- Pt剛做完OGD~佢想飲水,你會俾佢飲?
- COPD的patient 點解唔可以俾high concentrationO2
- 點解要量AR唔係其他e.g. radial pulse? 邊啲人會量唔到pulse?
- 點CHECK capillary refill?
- 點為之一個acute ward ?
- What is the difference of acute Myocardial infraction and acute angina?
- Pathophysiology of MI, CHF, S/S, nursing care
- Pathophysiology of APO & related patient education
- What is Warfarin diet? What is that for?
- KWH有無support group for CA breast pt
- 有個pt, newly diagnose ca, 你會點同佢講。除左care 個pt, 你仲可以點care 佢地d family members
- 你幫patient 換片,突然patient個樣好痛苦, 你會assess D 乜(想問pathological fracture)
- What is standard precaution?
- 如果有個pt admit 去你個ward, 你發覺佢有infectious disease eg.TB, 你會點做?
- Regarding the prevalence of Swine flu,FTOCC係咩? 如果你而家做triage, 你會如何去問?
- In your view, what is full PPE?
- What do you need to do with a patient with MRSA?
- Blood transfusion
- DDA
- Patient admission . . .
- EOT
- GCS
- 當比奶時, 點樣可以confirm 的奶去到胃?
- FTOCC
大家有什麼不明白的話歡迎在此討論!!!!!
或者將文章傳出去吧
2012年12月19日星期三
護士INTERVIEW問題 (一)
相信有好多人都想知入護士INTERVIEW的問題!
就此無私分享!
大家要好好準備!!! 最重要是答得有信心, 不要無LOGIC亂答一通就好.
入大學/NURSING SCHOOL必問大熱題目:
1. 點解要做護士?
2. 你怕血/屎/SHIFT嗎?
3. 自我介紹
4. 醫管事故評論
4. 醫管事故評論
入醫管局題目
Personal Experiences:
- 自我介紹
- 點解你想做護士?
- Overseas placement 對你的最大得著
- 對呢份工有無咩期望
- 有否plan 過自己的career pathway?
- 有無留意最近既醫療事故。
- 你覺得nurse係provide care時既image應該係點?
TUNS Experiences:
- 分享placement/ tuns 的難忘事
- 去過咁多唔同0既醫院, 可唔可以比較吓唔同醫院實習有咩唔同? (中文)
- Can the knowledge learnt in U apply to TUNS?
- 你覺得在學校學到既野同真正在醫院實習中有的咩唔同? 舉個例子出來。
- 想揀邊間醫院? 想去哪個ward?點解?
- 如果新界東無位俾你,要調你去其他區,例如新界西,你有無問題?
- 會唔會考慮去博愛, 點解
來源: POLYU SCHOOL OF NURSING
2012年12月15日星期六
ON NIGHT被人追殺事件
昨晚ON NIGHT發生了一件想馬上分享的事件.
小妹病房大約有三十人, 平日ON NIGHT是2個護士看護病人10個小時..
其實都蠻累的.
所以絕對會有警誡心放鬆的時間..
話說今早...
小妹放工為6點半左右.
5點幾量完血壓 坐坐休息 (等放工:P) 身心俱疲
誰不知6點時..同事走去巡視一下病人
發覺有位身型壯大的先生 解除身上所有的RESTRAINER, 把所有管子都拔了出來!!! 正在下床!!! (CVP, DRIP, FOLEY, RYLES TUBE.)
第一反應當然是馬上喝停: 先生你番上床先!!!!! (好像警察見到賊嗌佢"咪走!!"咁!)
但先生神智混亂..竟不理護士
跑出護士站外.
同事靈機一動, 馬上跑出病房外找等候的家人來安撫病人.
小妹新丁一名..不知如何是好..
見到危險,,當然轉身就走
番轉頭, 原來該名先生到護士站拿了一把剪刀追出走廊!!!
幸好最好家人馬上進來安撫病人, 拿走剪刀
過了好幾分鐘, 才有幾位保安先生上來..
這跟「搞乜鬼奪命雜作」有什麼分別= =?!
小妹可不想因為區區兩萬元就賠上性命......................
(哭)
小妹病房大約有三十人, 平日ON NIGHT是2個護士看護病人10個小時..
其實都蠻累的.
所以絕對會有警誡心放鬆的時間..
話說今早...
小妹放工為6點半左右.
5點幾量完血壓 坐坐休息 (等放工:P) 身心俱疲
誰不知6點時..同事走去巡視一下病人
發覺有位身型壯大的先生 解除身上所有的RESTRAINER, 把所有管子都拔了出來!!! 正在下床!!! (CVP, DRIP, FOLEY, RYLES TUBE.)
第一反應當然是馬上喝停: 先生你番上床先!!!!! (好像警察見到賊嗌佢"咪走!!"咁!)
但先生神智混亂..竟不理護士
跑出護士站外.
同事靈機一動, 馬上跑出病房外找等候的家人來安撫病人.
小妹新丁一名..不知如何是好..
見到危險,,當然轉身就走
番轉頭, 原來該名先生到護士站拿了一把剪刀追出走廊!!!
幸好最好家人馬上進來安撫病人, 拿走剪刀
過了好幾分鐘, 才有幾位保安先生上來..
天啊!
這跟「搞乜鬼奪命雜作」有什麼分別= =?!
小妹可不想因為區區兩萬元就賠上性命......................
(哭)
2012年12月2日星期日
樂觀的姑娘
很多負能量.
不期然地發泄到身邊人身上..
做護士真的要很樂觀呢..
又或者要抱著「你老味! 炒我丫笨!」
「少做少錯, 不做不錯」的心態..才能好好存活在這一行.
否則...
大概只會激餐死...
「果兩皮野, 包得咁多野, 真係抵到爛!」
不期然地發泄到身邊人身上..
做護士真的要很樂觀呢..
又或者要抱著「你老味! 炒我丫笨!」
「少做少錯, 不做不錯」的心態..才能好好存活在這一行.
否則...
大概只會激餐死...
「果兩皮野, 包得咁多野, 真係抵到爛!」
2012年10月30日星期二
2012年10月24日星期三
工作趣事
最近有很多特別的患者來到我的病房.
例如精神病患者, 監犯..
嘻嘻. 我不是在精神病房工作, 我的病房只是ADMISSION WARD.
不過由於醫院地理位置, 收的病人千奇百怪.
有一日..
50多歲男病人 (好心人士) 在我幫別的病人量血壓時問我:::: 姑娘, 你結左婚未呀?
我: 未呀, 做咩呀? 有介紹呀?
病: 係呀
我: 邊個呀?
病: 我咪係好介紹囉
我: (我咁快要進攻呀叔既MARKET?!) 係咩, 你有幾好先?
病: 我有600呎大屋..我好有錢架..
我: 600呎邊夠我住呀? ....
量完血壓就快快趣去做事
得啖笑. 哈哈.
另一日..
幫一個20多歲男病人洗傷口時, 他問我::::: 姑娘, 你幫我睇下我有幾多粒睪丸?
我: (?) 下? 你本來應該有幾多粒?
病: (長篇大論...) 我本來有9粒..4粒係真既, 5粒係假既, 係大陸醫生幫我裝上去..
我: 咁恐怖..
病: 你幫我睇下淨番幾多粒? 我屙左好多粒出黎, 黑色果D你唔使理佢..
我: (滴汗) 正常人係2粒...
我不明白為什麼他要強調有幾多粒睪丸囉!!!!!
我有一刻以為他講真的!!!!! (太天真了)
例如精神病患者, 監犯..
嘻嘻. 我不是在精神病房工作, 我的病房只是ADMISSION WARD.
不過由於醫院地理位置, 收的病人千奇百怪.
有一日..
50多歲男病人 (好心人士) 在我幫別的病人量血壓時問我:::: 姑娘, 你結左婚未呀?
我: 未呀, 做咩呀? 有介紹呀?
病: 係呀
我: 邊個呀?
病: 我咪係好介紹囉
我: (我咁快要進攻呀叔既MARKET?!) 係咩, 你有幾好先?
病: 我有600呎大屋..我好有錢架..
我: 600呎邊夠我住呀? ....
量完血壓就快快趣去做事
得啖笑. 哈哈.
另一日..
幫一個20多歲男病人洗傷口時, 他問我::::: 姑娘, 你幫我睇下我有幾多粒睪丸?
我: (?) 下? 你本來應該有幾多粒?
病: (長篇大論...) 我本來有9粒..4粒係真既, 5粒係假既, 係大陸醫生幫我裝上去..
我: 咁恐怖..
病: 你幫我睇下淨番幾多粒? 我屙左好多粒出黎, 黑色果D你唔使理佢..
我: (滴汗) 正常人係2粒...
我不明白為什麼他要強調有幾多粒睪丸囉!!!!!
我有一刻以為他講真的!!!!! (太天真了)
2012年10月7日星期日
Esophageal varices - Sengstaken tube
做外科常見的一個病 - esophageal varices 食道靜脈曲張
跟腿部靜脈曲張不一樣, esophageal varices 會造成upper GI bleed 上消化道流血.
入院會做OGD!! 一切來得快且急!
至於我見的那病人, 是入OT做OGD再順手放埋sengstaken tube.
病因:
blood flow:
1. esophageal veins -> azygos vein -> superior vena cava
2. esophageal veins -> superficial veins lining of esophageal mucosa --> coronary vein -> portal vein
第2種途徑的portal hypertension eg. cirrhosis會引致esophageal varices.
那次的治療我是從來沒有見過真人的.
我看見的是用sengstaken tube (Sengstaken Blackmore tube)
可以看見有4個lumen
我家醫院的是用3個lumen的
偷拿說明書和OT RECORD看了一下.
其中上面會寫有不同字樣.
分別是連接到
1. Esophageal balloon - 打入空氣, 增加壓力以止血 (~30mmHg) 太多會導致necrosis, 太少不足以止血, 由surgeon 決定
2. gastric balloon - 打入methyl blue 約150-200ml, 用來固定sangstaken tube的位置
3. 連接到Bed side bag, 好像普通NG TUBE一樣用來ASPIRATE/餵藥餵水. (不清楚是否也用黎餵奶, 大概可以吧!?)
至於藥物方面, 也是少有的
那次看見的是用octratide slow infusion
off label use - for decrease bleeding of esophageal varices =)
就這樣了!!
nursing care
看看那管子有沒有移位, balloon pressure, 有沒有BLEEDING EG. BP, epistaxis, 吐血等等.
跟腿部靜脈曲張不一樣, esophageal varices 會造成upper GI bleed 上消化道流血.
入院會做OGD!! 一切來得快且急!
至於我見的那病人, 是入OT做OGD再順手放埋sengstaken tube.
病因:
blood flow:
1. esophageal veins -> azygos vein -> superior vena cava
2. esophageal veins -> superficial veins lining of esophageal mucosa --> coronary vein -> portal vein
第2種途徑的portal hypertension eg. cirrhosis會引致esophageal varices.
那次的治療我是從來沒有見過真人的.
我看見的是用sengstaken tube (Sengstaken Blackmore tube)
可以看見有4個lumen
我家醫院的是用3個lumen的
偷拿說明書和OT RECORD看了一下.
其中上面會寫有不同字樣.
分別是連接到
1. Esophageal balloon - 打入空氣, 增加壓力以止血 (~30mmHg) 太多會導致necrosis, 太少不足以止血, 由surgeon 決定
2. gastric balloon - 打入methyl blue 約150-200ml, 用來固定sangstaken tube的位置
3. 連接到Bed side bag, 好像普通NG TUBE一樣用來ASPIRATE/餵藥餵水. (不清楚是否也用黎餵奶, 大概可以吧!?)
至於藥物方面, 也是少有的
那次看見的是用octratide slow infusion
off label use - for decrease bleeding of esophageal varices =)
就這樣了!!
nursing care
看看那管子有沒有移位, balloon pressure, 有沒有BLEEDING EG. BP, epistaxis, 吐血等等.
訂閱:
文章 (Atom)
